Retur policy

Här hittar du vår returpolicy. Du kan även hoppa direkt till våra andra villkor och policy, eller ladda ner dem som PDF.

;

Returpolicy för spårsändare

Tracker Standard/Tracker Pro/Tracker Solar/Tracker Mini

Om du inte vill behålla din Automile Tracker

Om du inte vill behålla din Automile Tracker måste du meddela oss det senast 14 dagar efter att du tog emot produkt. Vi kommer inte tillåta några returer efter 14 dagar (undantag gäller självklart om du fått en produkt som inte fungerar, och som omfattas av vår hårdvarugaranti).

Vi accepterar bara returer om förpackningen är obruten och produkten inte har använts. Alla returer måste skickas i originalförpackning inklusive samtliga tillbehör. Du betalar själv för returfrakten. Vi tar inte något ansvar för eventuell skada eller förlust under själva returfrakten. Det som anges ovan gäller inte om det strider mot tvingande lag.

Det tar normalt ca två veckor innan vi har hanterat retur, varefter en retur, återbetalning eller utbyte kommer att ske om förutsättningar för det är uppfyllda.

Om du får en produkt som inte fungerar

Om du får en produkt som inte fungerar måste du informera Automile om det inom 72 timmar från leverans. Om du själv har åsamkat produkten skada gäller inte hårdvarugarantin.

Om en produkt blir stulen gäller inte hårdvarugarantin. Vi kan dock, om du så önskar, ersätta den mot en kostnad. Om en produkt går sönder inom garantiperioden (12 månader) kommer vi att ersätta den med en ny eller begagnad produkt eller komponent I enlighet med den hårdvarugaranti som framgår av våra Allmänna Villkor.

Vi betalar för returfrakten om produkten har gått sönder och det inte beror på kunden. Vi tar inte något ansvar för eventuell skada eller förlust under själva returfrakten. Det tar normalt ca två veckor innan vi har hanterat retur, varefter en retur, återbetalning eller utbyte kommer att ske om förutsättningar för det är uppfyllda.

Om du önskar säga upp ditt Automile-abonnemang

Om du önskar säga upp ditt Automile-abonnemang kan du göra det genom att följa instruktionerna på vår hemsida, eller genom Automile-appen, eller genom att kontakta billing@automile.com.När du säger upp ditt Automile-abonnemang är du fortfarande skyldig att betala avgifter för kvarvarande abonnemangsperiod. Vi kommer inte betala tillbaka sådana avgifter som du redan har betalat. Detta gäller dock inte om du returnerar en Automile Tracker inom 14 dagar från leverans, varvid full återbetalning sker på de villkor som anges ovan.

Frågor?

Om du har frågor kring din retur är du välkommen att kontakta support@automile.io


Returpolicy för Automile Box

Om du är på prövoperiod och önskar lämna tillbaka din Automile Box

Om du är på prövoperiod och önskar lämna tillbaka din Automile BoxOm du använder din Automile Box på prov får du bara använda den under den begränsade prövoperiod som anges på vår hemsida www.automile.com och endast i syfte att utvärdera om du vill köpa tjänsten.

Om du i slutet av prövoperioden bestämmer dig för att du inte vill köpa tjänsten ska du genast sluta använda tjänsten och returnera din Automile Box. Om du kontaktar vår support kommer vi att skicka dig en returetikett som du kan använda för att skicka tillbaka produkten utan kostnad. Om vi inte har tagit emot hårdvaran eller din betalning inom tio (10) dagar efter att prövoperioden har löpt ut, förbehåller vi oss att i förekommande fall ta betalt från det kontokort du registrerat hos oss.

Efter att prövoperioden har löpt ut har du inte rätt att få tillbaka de betalningar som är förfallna eller som du redan har erlagt.

Om du får en skadad Automile Box

Om du får en produkt som inte fungerar måste du informera Automile om det inom 72 timmar från leverans. Om du själv har åsamkat produkten skada gäller inte hårdvarugarantin.

Om en produkt blir stulen gäller inte hårdvarugarantin. Vi kan dock, om du så önskar, ersätta den mot en kostnad. Om en produkt går sönder inom garantiperioden (12 månader) kommer vi att ersätta den med en ny eller begagnad produkt eller komponent I enlighet med den hårdvarugaranti som framgår av våra Allmänna Villkor.

Vi betalar för returfrakten om produkten har gått sönder och det inte beror på kunden. Vi tar inte något ansvar för eventuell skada eller förlust under själva returfrakten. Det tar normalt ca två veckor innan vi har hanterat retur, varefter en retur, återbetalning eller utbyte kommer att ske om förutsättningar för det är uppfyllda

Om du önskar säga upp ditt Automile-abonnemang

Om du önskar säga upp ditt Automile-abonnemang kan du göra det genom att följa instruktionerna på vår hemsida, eller genom Automile-appen, eller genom att kontakta billing@automile.com.När du säger upp ditt Automile-abonnemang är du fortfarande skyldig att betala avgifter för kvarvarande abonnemangsperiod. Vi kommer inte betala tillbaka sådana avgifter som du redan har betalat.

Frågor?

Om du har frågor kring din retur är du välkommen att kontakta support@automile.io

Ladda ner som PDF
Logotyp: Koeningsegg Logotyp: Budbee Logotyp: Lavazza Logotyp: Samhall Logotyp: Ambea

Testa oss du också

Automile används av fler än 15 000 företag med 100 000 abonnenter – allt från egenföretagare till storföretag med tusentals anställda.